۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

آهسته آهسته

رباید دلبر از تو دل ولی آهسته آهسته // مراد تو شود حاصل ولی آهسته آهسته..

سخن دارم ز استادم نخواهد رفت از یادم // که گفتا حل شود مشکل ولی آهسته آهسته..

تحمل کن که سنگ بی بهایی در دل کوهی // شود لعل بسی قابل ولی آهسته آهسته.. 

 مزن از ناامیدی دم که آنطفل دبستانی // شود دانشور کامل ولی آهسته آهسته
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
جواد نوری

اولین تحلیل من - رسانه و استکبار

 

امروزه رسانه اعم از رسانه‌های جمعی نظیر تلویزیون، ماهواره، شبکه های اجتماعی، کمپین های اینترنتی و حتی رسانه های غیرجمعی همانند افرادی که در شغل‌های گوناگون جامعه و خارج از آن حضور دارند می‌توانند نقش‌ دوگانه ای را در تقویت و یا تضعیف دشمن شناسی، روحیه ی استکبار ستیزی و خود باوری داشته باشند.

روزگاری که در آن آمریکا و انگلیس شهر و کشور خود را همان آرمان شهرآرزوها نمایان می‌کنند و همواره بر آن اصرار می‌ورزند تا خود و سیستم‌ مدیریت و کشورداری خود را بهترین جلوه دهند، رسانه‌ها ابزار مناسبی برای برآورده سازی این تفکر شده اند. هم چنان با وخیم جلوه دادن شرایط کشورها به صورت مستقیم و غیر مستقیم و با بیان فصیح و بلیغ به زبان‌های مختلف با راه اندازی شبکه‌های مختلف و متعدد خبری، فیلم و سریال به دنبال انحطاط، نفوذ و تاثیرگذاری در دیگر ملل شده اند. بدین منظور از چاشنی های مناسبی نیز استفاده می‌کنند. آن‌ها در 20 سال پیش تحت عنوان شبکه‌های لس آنجلسی و عمدتا با نمایش شوها، موزیک ها و ویدئو موزیک ها کار خود را شروع کردند. طی یک برنامه‌ریزی از قبل شده و پس از یافتن جایگاه نزد عده‌ای از اقشار جامعه، به گام دوم خود وارد شده و تصمیم به القای تفکرات نظام سلطه و نفوذ در آحاد جامعه هستند.

از آنجا که مهم‌ترین و اساسی‌ترین عنصر قدرت نرم مردم هستند و مردم ایران، صاحب کشوری نوپا نیستند و دارای تاریخی چند هزار ساله وتمدن ساز می‌باشند. اگر بتوانیم از ظرفیت‌های مردم برای مقابله با این هجمه استفاده کنیم بیشترین موفقیت را کسب خواهیم کرد. اما چطور؟ در قدم اول می بایستی نگاه عمومی مردم خودمان را نسبت به خودمان تصحیح کنیم. منظور از نگاه عمومی همان image یا انگاره ای است که ما از کشور هایی مثل آلمان، ژاپن و افغانستان داریم. می بایستی این ذهنیت القاء شده ی رسانه‌های غربی مبنی بر اینکه مردم ایران چنین و چنان هستند را اصلاح کرد حتی با نمایش زندگی روزمره افراد، اعم از وضعیت خیابان‌ها، مردم چطور کار می کنند، پوشش مردم به چه صورت می باشد، چطور غذا می خورند، اماکن دیدنی کشور کجا است.

شبکه‌های اجتماعی:

شبکه‌های اجتماعی که با نقش اولین عناصر تولید شده به منظور ابراز عقاید آزاد در سال‌های اخیر معرفی شده‌اند بستر ساز محیطی هستند که بیشتر افراد در آن به دنبال تأیید شدن و ایجاد link های ارتباطی متعدد می باشند که از سیستم‌های هوشمند هوش مصنوعی بهره می‌برند تا هوش طبیعی بشر را مورد هجمه قرار داده و به مقاصد خود برسند.

از سیستم‌هایی نظیر سیستم پیشنهاد گر(Recommender system) که در آن علایق شما و افرادی که دارای اشتراکات شخصیتی با شما هستند مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و مناسب با آن و از راه مناسب، نفوذ انجام خواهد شد. حال می‌توان از این ابزار به عنوان یک وسیله پدافندی استفاده کرد و به تقویت بنیه های فرهنگی نسل جوان و جویایی حقیقت در درون کشور استفاده کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
جواد نوری

پرنده

پــرنــده ! دعــــا کــن کــه طــاقــت نــدارم‏ـ
بــراى پــریــدن شــهــامــــت نــدارم‏ـ
چگـونه نمـانم کـه حـتى کمى هم‏
به چشمان پاکت شباهت ندارم
صدا می زنی نام من را ولیکن
زبــانى بــراى اجـابــت نـدارم‏ـ
ببین از تو پنهان نباشد که حتی
بـراى پـریـدن لـیـاقــت نـدارم‏
چـگـونـه بـگـویـم بـرایت بـرادر

"مــجـالى بـراى شــهـــادت نــدارم"

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
جواد نوری